Toimitusehdot

  1. Toimitusaika

Ennen klo 14 tilatut varastotuotteet lähtevät pääsääntöisesti saman päivän aikana. Tuotteet lähetetään lähes poikkeuksetta kahden päivän sisällä.

  1. Tilaukseen tarvittavat tiedot:
  • tilaajan/yrityksen nimi, osoite ja puhelinnumero 
  • yritysasiakkaan yhteyshenkilö ja y-tunnus 
  • toimitusosoite
  • toimitus- ja maksutapa 
  • lisäksi sähköpostiosoite, johon voimme lähettää esim. lisätiedustelut, laskun, lähetyksen seurantakoodin tai vaihto-osan palautusrahtikirjan
  1. Maksutavat 

Nouto Liedosta 

  • yleisimmät pankki- ja luottokortit, käteinen 

Verkkopankkimaksu 

  • Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelintarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa

Ennakkolasku sähköpostiin

  • käytä maksaessa laskun viitenumeroa 
  • tuote lähetetään, kun suoritus näkyy ABMWpurkuosat Oy:n tilillä tai kuittikopio on lähetetty info@bmwpurkuosat.fi

Verkkolasku

  • lähetämme sopimusasiakkaille verkkolaskuja 

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

  1. Toimitustavat

Toimitustapa ja rahtihinta määräytyy lähetyksen koon ja painon mukaan. Hintatiedot myynti puh. 044 944 6906 tai info@bmwpurkuosat.fi. Tuotteiden lähetykseen käytetään pääasiassa Matkahuoltoa. Tuotteet jotka ovat liian suuria tai painavia Matkahuollon toimitettavaksi lähetetään Kaukokiidolla. Jos haluat käyttää omaa rahtisopimusta, ilmoita rahdinkuljettaja ja sopimusnumero. Voit myös noutaa tilauksesi Liedosta ma – pe klo 10.00 – 18.00. Sovi asiasta aina etukäteen myynnin kanssa, puh. 044 944 6906 tai info@bmwpurkuosat.fi.

  1. Ongelmatilanteet

Asiakas tarkastaa tuotteen vastaanottaessaan sen. Jos tuote on vioittunut kuljetuksessa, on vahingosta tehtävä välittömästi reklamaatio tavaran kuljettajalle ja otettava yhteyttä myyjään.

 Mikäli tuote on kadonnut tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi tai viimeistään 14 päivän kuluessa info@bmwpurkuosat.fi  

  1. Kuluttajan peruuttamisoikeus etäkaupassa

Jälkivaatimuksena tai postiennakkona lähetettyjä paketteja emme lunasta. Ota yhteyttä myyntiimme aina ennen muita toimenpiteitä.

Kuluttajalla on etäkaupassa 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka kuluessa kaupan voi perua ilman erityistä syytä. Pelkkä tuotteen palauttaminen tai noutamatta jättäminen ei riitä, vaan kuluttajan on erikseen ilmoitettava myyjälle peruutuksesta. Kuluttaja vastaa palauttamiskustannuksista ja tuotteen arvonalennuksesta. Laskutamme lunastamatta jätetyn tuotteen palautuskulut asiakkaalta. Jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä, lähetämme korkeintaan kaksi maksumuistutusta (5 e/kpl). Jos lasku on muistutusten jälkeen vielä maksamatta, siirrämme saatavan perintätoimistolle. Viivästyskorko määräytyy korkolain mukaan eli alkaa eräpäivästä.

Peruuttamisaika 14 päivää lasketaan tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruutusajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Peruuttamisilmoitus tehdään kirjallisesti sähköpostilla info@bmwpurkuosat.fi. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mukaan on aina liitettävä lähete, lasku tai kuitti. 

Kuluttaja maksaa palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Jos kuluttaja on valinnut tilauksen tehdessään muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi jälkivaatimuksen, postiennakon, pikatoimituksen, jakopaketin tai Express-paketin, myyjä ei palauta aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia, mukaan lukien kokonsa tai painonsa takia erityiskuljetusta vaativan tuotteen (vaihdelaatikko, moottori tms.) Pyydä myynnistä palauttamisohjeet.

Myyjä suorittaa palautuksen kuluttajan ilmoittamalle pankkitilille 14 päivän kuluessa, kun tuote on palautettu myyjälle. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tuote on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Jos tuote on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, kuluttajalla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaansa summaa. 

Käyttöönotetulla tuotteella ja aihioksi tai korjattavaksi myydyillä osilla ei ole peruutusoikeutta. 

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)

Kuluttaja voi ODR-foorumin ec.europa.eu/odr kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon. Suomalaisen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

  1. Vaihto-oikeus

Ota yhteyttä myyntiimme aina ennen muita toimenpiteitä. Jälkivaatimuksena tai postiennakkona lähetettyjä paketteja emme lunasta. 

Käytetyt tuotteet on pääsääntöisesti testattu tai purettu koekäytetystä autosta. Varastoitaessa tuotteen kunto tarkastetaan. Jos tuote on kuitenkin viallinen, ensisijaisesti vaihdamme sen toimivaan/sopivaan. Lähete, lasku tai kuitti ja palautuksen syy täytyy aina liittää reklamoidun osan mukaan, jotta voimme käsitellä asian. 

Asiakas tarkastaa tuotteen vastaanottaessaan sen. Huomautusaika on 8 päivää kaupantekopäivästä lähtien. Asiakas vastaa rahtikuluista. 

Mikäli tuotetta ei ole asianmukaisesti ja riittävän huolellisesti pakattu palautusta varten, asiakas vastaa kuljetusvahingosta. Esim. moottori tai vaihteisto ei saa sisältää öljyä. 

HUOM! Vaihto- tai palautusoikeutta ei ole

  • aihioksi tai korjattavaksi myytävillä osilla
  • käyttöönotetulla tuotteella
  1. Käytettyjen osien takuu

Myönnämme tuotteesta riippuen toimintatakuun myyntihetkellä. Tarvittaessa voimme korjata tai korjauttaa viallisen osan. 

Takuuvaihdon edellytyksenä on, että toimenpiteistä on sovittu myyntimme kanssa, varaosa palautetaan meille ja pystymme tunnistamaan varaosan myymäksemme. Takuu edellyttää, että varaosaa ei yritetä korjata tai purkaa ilman lupaamme. Lähete, kuitti tai lasku toimii takuutodistuksena.

Jälkivaatimuksena tai postiennakkona lähetettyjä paketteja emme lunasta. Ota yhteyttä myyntiimme aina ennen muita toimenpiteitä.

HUOM! Takuu ei korvaa

  • normaalia kulumista tai virheellisestä asennuksesta johtuvia vahinkoja
  • aihioksi tai korjattavaksi myytäviä osia
  • kilpailukäyttöä
  • asennus-, hinaus- ym. välillisiä kustannuksia

Käytetyn moottorin tarkemmat takuuehdot

  • Käytetylle moottorille myönnetään toimintatakuu myyntihetkellä. Takuu ei koske moottorin apulaitteita eikä sähkölaitteita. Moottori on varmistettu tunnistemerkinnöin.
  • Moottoria käynnistettäessä on varmistuttava, että öljynpaineet nousevat. On varmistettava, että jäähdytysjärjestelmään ei jää ilmaa. On varmistettava jäähdyttimen riittävä jäähdytysteho (nesteputkien ja ilmakanavien tukkeumat, vuodot, jäähdytyslamellien osittainen puuttuminen, sähköisen tuulettimen ja vapaatuulettimen toiminta). Nestemäärää jäähdytysjärjestelmässä on tarkkailtava aina liikkeelle lähdettäessä ensimmäisen sadan kilometrin ajan.
  • Takuu ei korvaa vahinkoa, joka johtuu siitä, että moottori on päästetty ylikuumenemaan!
  • Takuu ei ole voimassa, jos edellä mainittuja ohjeita ei ole noudatettu tai autoa on käytetty valmistajan ohjeiden vastaisesti. 
  • Mikäli moottorissa ilmenee tekninen vika, neste- tai öljyvuoto, on moottorin käyttö välittömästi lopetettava. Viasta on viipymättä ilmoitettava myyjälle. 
  • Ensisijaisesti viallinen moottori korjataan ABMWpurkuosat Oy:llä. Mikäli moottorin korjaaminen ei onnistu kohtuullisessa ajassa, tilalle toimitetaan vastaava kunnossa oleva moottori. Jos vastaavaa moottoria ei ole saatavilla niin kauppa puretaan.
  • Takuu ei korvaa asennus-, hinaus- ym. välillisiä kustannuksia!

Käytetyn vaihteiston tarkemmat takuuehdot

  • Käytetylle vaihteistolle myönnetään toimintatakuu myyntihetkellä. Vaihteisto on varmistettu tunnistemerkinnöin.
  • Takuun edellytyksenä on, että vuotavat tiivisteet/stefat on vaihdettava jo asennusvaiheessa uusiin. Vaihteistoöljyn täyttö vaatii erikoistoimenpiteitä. Joissain vaihteistoissa valmistajan antama täyttömäärä ei ole riittävä. Vaihteistoöljyn täytöstä ja määristä saat lisätietoja myynnistä. Takuu ei korvaa liian vähäisestä vaihteistoöljyn määrästä aiheutuvia vahinkoja. 
  • Takuu ei ole voimassa, jos edellä mainittuja ohjeita ei ole noudatettu tai autoa on käytetty valmistajan ohjeiden vastaisesti. 
  • Mikäli vaihteistossa ilmenee tekninen vika tai öljyvuoto, on vaihteiston käyttö välittömästi lopetettava. Viasta on viipymättä ilmoitettava myyjälle. 
  • Ensisijaisesti viallinen vaihteisto korvataan vastaavalla kunnossa olevalla vaihteisto Jos vastaavaa vaihteistoa ei ole saatavilla niin kauppa puretaan.
  • Takuu ei korvaa asennus-, hinaus- ym. välillisiä kustannuksia.
  1. Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme on tavoiteltavissa puhelimitse numerossa 044 944 6906 ja sähköpostitse osoitteessa info@bmwpurkuosat.fi maanantaista perjantaihin klo. 10.00-18.00.

  1. Kuluttajariitalautakunta ja ODR-foorumi:

Kuluttaja voi käyttää kuluttajariitalautakuntaa (www.kuluttajariita.fi) ja ODR-foorumia (ec.europa.eu/odr) riitatilanteissa.

  1. Yhteistyö asiakkaiden kanssa

Arvostamme avointa viestintää ja olemme valmiita tekemään yhteistyötä asiakkaidemme kanssa kaikissa tilauksiin ja tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä.

Nämä toimitusehdot on laadittu varmistaen avoimuus, selkeys ja asiakasystävällisyys. Ne noudattavat voimassa olevaa lainsäädäntöä ja antavat asiakkaille kattavat tiedot tilauksen tekemiseen, toimitukseen ja mahdollisiin ongelmatilanteisiin liittyen.